case.
spraakmaakende productlancering Benefit Cosmetics.
De productlancering van Benefit Cosmetics vond plaats in the louis, een prachtige locatie op de begane grond van B.3, het voormalige hoofdkantoor van Nissan. De zaal bood plaats aan 100 gasten, waaronder influencers, beautybloggers en mediavertegenwoordigers. De keuze voor The Louis was gebaseerd op de neutrale uitstraling en vergaande mogelijkheden met audiovisueel. De centrale ligging, toegankelijkheid en privé parkeergelegenheid gaf de ruimte om vanuit veel plekken in het land aan te komen rijden.
STATS.
productlancering
AANTAL
60 personen
OPSTELLING
eigen invulling
RUIMTE
av benodigdheden
standaard pakket in The Louis
- 4 mics
- 1 technicus
- grid systeem in het plafond voor alle lichten
- beamer & scherm
programma.
09.00 – 13.00
opbouw
ontvangst gasten
14.00 – 17.00
productlancering
zwart & witte macrons, zwart & witte donuts, roze glitterwijn
specials are my specialty.
Het evenement begon met een welkomstreceptie waar gasten konden netwerken en genieten van sparkling wines & zoete snack. Benefit Cosmetics heeft ons benadert om een nieuwe product op spectaculaire wijze te introduceren en tegelijkertijd het merkimago van Benefit Cosmetics als innovatief en stijlvol te versterken. Bovendien wilde Benefit Cosmetics met dit evenement influencers en media-aandacht aantrekken om de productlancering te ondersteunen.
een tunnel van glas.
De gasten werden ontvangen in een tunnel volledig gemaakt van glas waarbij je het gevoel van oriëntatie verloor, eenmaal aan het einde liep je tegen het prachtige nieuwe cosmeticaproduct van Benefit Cosmetics aan. Na de presentatie was er een uitgebreide cocktailreceptie en een culinaire ervaring waar gasten konden genieten van heerlijke gerechten en drankjes. De techniek check werd zorgvuldig uitgevoerd om ervoor te zorgen dat alle audiovisuele elementen, inclusief de presentatie en de livestream, vlekkeloos verliepen. Ook was er de mogelijkheid om tijdens het event gebruik te maken van de photobooth, waarbij ze een aandenken van deze dag op een polaroid vast konden leggen.
‘The Louis’ eventzaal was omgetoverd tot een Benefit Cosmetics-oase met opvallende brandingelementen en decoratie die de elegantie van het merk weerspiegelden. De ruimte was ingericht, sfeervolle verlichting en een podium voor de productpresentatie. Er was ook een speciale ruimte voor de catering, die vanuit een centraal punt in het midden van de zaal werd uitgeserveerd.
proffesionals.
Een memorabel detail van het evenement was de interactieve make-upstand waar gasten de nieuwe productlijn konden uitproberen onder begeleiding van professionele make-upartiesten. Dit creëerde niet alleen een leuke ervaring voor de gasten, maar benadrukte ook de kernboodschap van het product.
succeeded.
De productlancering trok aanzienlijke media-aandacht, zorgde voor een sterke betrokkenheid op sociale media en versterkte het merkimago van Benefit Cosmetics. De avond werd afgesloten met het uitdelen van een goodybag die met veel plezier in ontvangst werd genomen en een aandenken moet zijn aan het succesvolle evenement waar B. Amsterdam in mocht bijdragen.