The Wiechert.

“Wiechert Schenk (1982-2016) was een van de mede-oprichters en ontwikkelaars van B. Amsterdam. Wiechert was bij ons vanaf het prille begin als collega, vastgoedontwikkelaar, ondernemer en vriend. We herinneren en eren hem en gaan verder met zijn nalatenschap.”

 

// ruimtelijk, licht, industrieel

In The Wiechert is werkelijk álles mogelijk. Bijna 1.000 m2 geeft ruimte aan allerlei soorten events, van congressen tot aan gala’s. De zaal heeft een industriële look en kan worden omgetoverd tot een bijzondere plek. Van fundraising gala’s met boksring in het midden tot award shows met food trucks in de zaal, alles is mogelijk. Ook is de akoestiek in de zaal heel goed en daardoor is de ruimte geschikt voor opnames.

Makkelijk te combineren met onze vijf meest populaire break-out ruimtes op de begane grond van B.1:

Voor deze ruimte bieden we een basispakket aan, inclusief zaalhuur, standaard meubilair, basis op- en afbouw en basis AV. Uiteraard kan de AV en styling volledig worden aangepast aan de wensen en het concept van het event.

De basis AV-set bevat:
✅ 2 projectoren & 2 schermen
✅ 4 microfoonaansluitingen (headset en/of handheld)
✅ Een podium & retour(afkijk)scherm
✅ Podiumverlichting & volledige geluidsdekking (4 speakers)
✅ Videoprocessing voor maximaal 2 laptops

Dit alles is inbegrepen in de totaalprijs, inclusief basis technische ondersteuning.

interesse in deze ruimte?

Neem via het formulier hieronder contact op met een van onze eventmanagers. We bespreken graag alle mogelijkheden met je! Liever contact opnemen via mail of telefoon? Mail events@b.amsterdam.com of bel +31 20 2612 519.

"*" geeft vereiste velden aan

hoeveel mensen verwacht je ongeveer op het evenement?
vertel ons meer over je event!
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Reviews.
“Het event was zeker een succes na de vele veranderingen gaande weg. Namens Laura en mijzelf dank voor de fijne samenwerking. Je snelle handelen en assertiviteit tijdens de voorbereidingen werkte heel fijn.”
Frederike Kwerreveld
PersonalAssistant to Peter de Laat (CFO) @ Brunel
“Erg tevreden over het contact met de eventmanager en de audiovisuele mogelijkheden voor een hybride event! De mogelijkheden voor hapjes en borrelplanken zijn uitgebreid. De zaal ‘BRIGHTlab’ leent zich goed voor een hybride evenement of stream omdat de zaal licht en aangekleed overkomt op beeld.”
Sanne Fontaine
Programma Manager & Business Development @ DDMA
, BRIGHTlab
“Wij hebben een zakelijk event georganiseerd bij B. voor 225 personen; een presentatie, teambuilding game en een borrel achteraf. De zaal en de grote schermen zijn echt fantastisch en er was voldoende ruimte om een teambuilding activiteit te doen in dezelfde zaal. Personeel, zowel food en beverage als de event manager is erg professioneel, wat echt geholpen heeft dit een top event te maken! Kortom; wil je goed evenement neerzetten kan ik deze locatie zeker aanbevelen!”
Yolanda Schuitemaker
Executive assistant @ PwC
, The Wiechert
“We had a fantastic experience with B.Amsterdam and its event preparation services. The venue setup with the lighting was stunning & the event team was exceptional (biggest thank you to Marije!), providing a lot of attention to detail from start to finish & flexibility to last-minute changes. I would highly recommend this venue for its beautiful setting and SUPERB event management.”
Milena Mirkhaydarova
Sustainable Aero Lab
, The Wiechert, The Lounge
“Jullie concept is eigenzinning, you like it or leave it. I like it!”
Martien Plasmeijer
Founder of GRIP @ Burokwadraat
“Flexibiliteit van de locatie – ook voor filmen extra content, goede catering, koffie voorziening, korte lijnen met eventmanager.”
Monique de Graaf
PMO Technology @ AkzoNobel
, The Wiechert
over The Wiechert.
locatie: B.1
verdieping: begane grond
oppervlakte ruimte: 972 m2
standaard opstelling: Theater
maximum aantal personen: 1.000

onsite cateraar met talloze mogelijkheden

Tarieven.

tot 250 personen

  • € 6.075,- per dagdeel
  • € 8.815,- per dag
  • € 9.955,- per drie dagdelen

tot 500 personen

  • € 7.135,- per dagdeel
  • € 9.695,- per dag
  • € 11.070,- per drie dagdelen

vanaf 500 personen

  • € 7.730,- per dagdeel
  • € 10.480,- per dag
  • € 11.865,- per drie dagdelen

plan je event.

"*" geeft vereiste velden aan

B.1
Johan Huizingalaan 763a
1066 VH Amsterdam
+31 20 2614703

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
za  // 10:00 – 14:00

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.2
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam
+31 20 723 84 03

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
_

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.3
Johan Huizingalaan 400
1066 JS Amsterdam
+31 20 723 84 23

bezoekers.
ma – vr // 08:30 – 17:00
_

members. 
ma – vr // 07:00 – 20:00
za – zo  // op verzoek