The Wiechert.

“Wiechert Schenk (1982-2016) was een van de mede-oprichters en ontwikkelaars van B. Amsterdam. Wiechert was bij ons vanaf het prille begin als collega, vastgoedontwikkelaar, ondernemer en vriend. We herinneren en eren hem en gaan verder met zijn nalatenschap.”

 

// ruimtelijk, licht, industrieel

In The Wiechert is werkelijk álles mogelijk. Bijna 1.000 m2 geeft ruimte aan allerlei soorten events, van congressen tot aan gala’s. De zaal heeft een industriële look en kan worden omgetoverd tot een bijzondere plek. Van fundraising gala’s met boksring in het midden tot award shows met food trucks in de zaal, alles is mogelijk. Ook is de akoestiek in de zaal heel goed en daardoor is de ruimte geschikt voor opnames.

Makkelijk te combineren met onze vijf meest populaire break-out ruimtes op de begane grond van B.1:

Voor deze ruimte bieden we een basispakket aan, inclusief zaalhuur, standaard meubilair, basis op- en afbouw en basis AV. Uiteraard kan de AV en styling volledig worden aangepast aan de wensen en het concept van het event.

De basis AV-set bevat:
✅ 2 projectoren & 2 schermen
✅ 4 microfoonaansluitingen (headset en/of handheld)
✅ Een podium & retour(afkijk)scherm
✅ Podiumverlichting & volledige geluidsdekking (4 speakers)
✅ Videoprocessing voor maximaal 2 laptops

Dit alles is inbegrepen in de totaalprijs, inclusief basis technische ondersteuning.

interesse in deze ruimte?

Neem via het formulier hieronder contact op met een van onze eventmanagers. We bespreken graag alle mogelijkheden met je! Liever contact opnemen via mail of telefoon? Mail events@b.amsterdam.com of bel +31 20 2612 519.

"*" geeft vereiste velden aan

hoeveel mensen verwacht je ongeveer op het evenement?
vertel ons meer over je event!
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Reviews.
“Friendly & accommodating staff. Catering downstairs was excellent. The Front Desk ladies on duty during the day – amazing. Staff during lunch time and coffee breaks – amazing. Dinner was fabulous. Sander so patient and accommodating with all our last minute changes. A very special mention (and apologies for not getting their names): The New Zealand girl who served coffee in the room, she just knew who needed coffee! The gentleman who was with us yesterday at the end of the day when we were cleaning up (had a checked shirt on), thanks for suggesting we end our time at B-Amsterdam upstairs in Bureau and for organising a last minute reservation. A tall blonde gentleman who served coffee in the room in the afternoon on Thursday and helped us clear the tables & got a ladder for us to get posters off walls. To Babette for covering on Thursday and to Sander in the restaurant, you have a great sense of humor and customer service! AND OF COURSE to you Annelotte. You came onboard just before the event and you have done nothing but bend over backwards for us. You truly are an assist to B-Amsterdam and I am sure you will go far in your chosen career. So on behalf of The Design Team and all the senior Shell leaders who attended, A VERY BIG THANK-YOU and I personally look forward to working with you all again.”
Kerry Booysen-Finch
Personal Assistant to Dorine Bosman – VP Wind Development, New Energies @ Shell
“We zijn erg tevreden over het gebruik van de locatie bij B Amsterdam voor ons evenement in mei. Het contact met de event manager verliep soepel en professioneel. Het plenaire gedeelte vond plaats in een aparte zaal, wat perfect was voor onze behoeften, en het netwerken daarna met lekkere hapjes in het restaurant was uitstekend verzorgd. Omdat het lekker weer was, konden we ook gebruik maken van het dakterras, wat een geweldige toevoeging was. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Al met al een zeer geslaagde ervaring!”
Miryea Loy
Grote Spelers, Gemeente Amsterdam
, The Muhammad, The Lounge, Bar Bistro Bureau
“Onwijs veel dank voor de goede zorgen de afgelopen dagen. B.1 voelde als mijn thuis.”
Annemiek Gras
Congres, Event & Projectmanager @ Firely
“Het event was erg geslaagd en we hebben veel positieve feedback ontvangen. De verzorging en service door Maurice en Annelotte was ook helemaal top.”
Annemieke Schouten
Management Assistant @ KPMG
“Fijne samenwerking met B Amsterdam. Professionele ondersteuning en goeie services!”
Bardo Roodnat
Eigenaar @ Dutch Standard Events
, The Wiechert
“Flexibiliteit van de locatie – ook voor filmen extra content, goede catering, koffie voorziening, korte lijnen met eventmanager.”
Monique de Graaf
PMO Technology @ AkzoNobel
, The Wiechert
over The Wiechert.
locatie: B.1
verdieping: begane grond
oppervlakte ruimte: 972 m2
standaard opstelling: Theater
maximum aantal personen: 1.000

onsite cateraar met talloze mogelijkheden

Tarieven.

tot 250 personen

  • € 6.075,- per dagdeel
  • € 8.815,- per dag
  • € 9.955,- per drie dagdelen

tot 500 personen

  • € 7.135,- per dagdeel
  • € 9.695,- per dag
  • € 11.070,- per drie dagdelen

vanaf 500 personen

  • € 7.730,- per dagdeel
  • € 10.480,- per dag
  • € 11.865,- per drie dagdelen

plan je event.

"*" geeft vereiste velden aan

B.1
Johan Huizingalaan 763a
1066 VH Amsterdam
+31 20 2614703

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
za  // 10:00 – 14:00

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.2
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam
+31 20 723 84 03

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
_

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.3
Johan Huizingalaan 400
1066 JS Amsterdam
+31 20 723 84 23

bezoekers.
ma – vr // 08:30 – 17:00
_

members. 
ma – vr // 07:00 – 20:00
za – zo  // op verzoek