The Wiechert.

“Wiechert Schenk (1982-2016) was een van de mede-oprichters en ontwikkelaars van B. Amsterdam. Wiechert was bij ons vanaf het prille begin als collega, vastgoedontwikkelaar, ondernemer en vriend. We herinneren en eren hem en gaan verder met zijn nalatenschap.”

 

// ruimtelijk, licht, industrieel

In The Wiechert is werkelijk álles mogelijk. Bijna 1.000 m2 geeft ruimte aan allerlei soorten events, van congressen tot aan gala’s. De zaal heeft een industriële look en kan worden omgetoverd tot een bijzondere plek. Van fundraising gala’s met boksring in het midden tot award shows met food trucks in de zaal, alles is mogelijk. Ook is de akoestiek in de zaal heel goed en daardoor is de ruimte geschikt voor opnames.

Makkelijk te combineren met onze vijf meest populaire break-out ruimtes op de begane grond van B.1:

Voor deze ruimte bieden we een basispakket aan, inclusief zaalhuur, standaard meubilair, basis op- en afbouw en basis AV. Uiteraard kan de AV en styling volledig worden aangepast aan de wensen en het concept van het event.

De basis AV-set bevat:
✅ 2 projectoren & 2 schermen
✅ 4 microfoonaansluitingen (headset en/of handheld)
✅ Een podium & retour(afkijk)scherm
✅ Podiumverlichting & volledige geluidsdekking (4 speakers)
✅ Videoprocessing voor maximaal 2 laptops

Dit alles is inbegrepen in de totaalprijs, inclusief basis technische ondersteuning.

interesse in deze ruimte?

Neem via het formulier hieronder contact op met een van onze eventmanagers. We bespreken graag alle mogelijkheden met je! Liever contact opnemen via mail of telefoon? Mail events@b.amsterdam.com of bel +31 20 2612 519.

"*" geeft vereiste velden aan

hoeveel mensen verwacht je ongeveer op het evenement?
vertel ons meer over je event!
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Reviews.
“We hebben een prima bijeenkomst gehad bij B. Amsterdam, de techniek was ook goed verzorgd. Fijn dat het allemaal goed geregeld was.”
Margreet van de Werken
Senior HRM en Organisatie adviseur @ Rijkswaterstaat
“This was a very nice and big space. We had an amazing time and the catering was spot on!”
Wouter
CEO Dreamlab
, The Wiechert
“Een locatie met een prettige en ontspannen sfeer. Het team van zowel B. Amsterdam als de cateraar Vermaat toont veel toewijding en flexibiliteit om onze evenementen een succes te maken en dit maakt de samenwerking (zowel vooraf als tijdens het event) erg prettig. Iedereen is erg servicegericht en zorgt er altijd voor dat alles geregeld wordt, hoe dan ook. Dank daarvoor, we komen graag een volgende keer terug. Ps – de watermeloenpizza’s waren een hit.”
Sara Saija
Eventmanager @ PwC
, The Wiechert
“Ik zit al geïnstalleerd in de Eric en ook dit is een prachtige ruimte! Doet me extra goed dat ‘onze’ technology (Cisco Webex Board) gewoon in deze ruimte gebruikt wordt: hoe gaaf! Nogmaals bedankt voor je hulp en flexibiliteit!”
Rob Dillisse
Global Client Lead - Cisco
, The Eric - meeting unit
“Friendly & accommodating staff. Catering downstairs was excellent. The Front Desk ladies on duty during the day – amazing. Staff during lunch time and coffee breaks – amazing. Dinner was fabulous. Sander so patient and accommodating with all our last minute changes. A very special mention (and apologies for not getting their names): The New Zealand girl who served coffee in the room, she just knew who needed coffee! The gentleman who was with us yesterday at the end of the day when we were cleaning up (had a checked shirt on), thanks for suggesting we end our time at B-Amsterdam upstairs in Bureau and for organising a last minute reservation. A tall blonde gentleman who served coffee in the room in the afternoon on Thursday and helped us clear the tables & got a ladder for us to get posters off walls. To Babette for covering on Thursday and to Sander in the restaurant, you have a great sense of humor and customer service! AND OF COURSE to you Annelotte. You came onboard just before the event and you have done nothing but bend over backwards for us. You truly are an assist to B-Amsterdam and I am sure you will go far in your chosen career. So on behalf of The Design Team and all the senior Shell leaders who attended, A VERY BIG THANK-YOU and I personally look forward to working with you all again.”
Kerry Booysen-Finch
Personal Assistant to Dorine Bosman – VP Wind Development, New Energies @ Shell
“Wij hebben een zakelijk event georganiseerd bij B. voor 225 personen; een presentatie, teambuilding game en een borrel achteraf. De zaal en de grote schermen zijn echt fantastisch en er was voldoende ruimte om een teambuilding activiteit te doen in dezelfde zaal. Personeel, zowel food en beverage als de event manager is erg professioneel, wat echt geholpen heeft dit een top event te maken! Kortom; wil je goed evenement neerzetten kan ik deze locatie zeker aanbevelen!”
Yolanda Schuitemaker
Executive assistant @ PwC
, The Wiechert
over The Wiechert.
locatie: B.1
verdieping: begane grond
oppervlakte ruimte: 972 m2
standaard opstelling: Theater
maximum aantal personen: 1.000

onsite cateraar met talloze mogelijkheden

Tarieven.

tot 250 personen

  • € 6.075,- per dagdeel
  • € 8.815,- per dag
  • € 9.955,- per drie dagdelen

tot 500 personen

  • € 7.135,- per dagdeel
  • € 9.695,- per dag
  • € 11.070,- per drie dagdelen

vanaf 500 personen

  • € 7.730,- per dagdeel
  • € 10.480,- per dag
  • € 11.865,- per drie dagdelen

plan je event.

"*" geeft vereiste velden aan

B.1
Johan Huizingalaan 763a
1066 VH Amsterdam
+31 20 2614703

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
za  // 10:00 – 14:00

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.2
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam
+31 20 723 84 03

bezoekers.
ma – vr // 08:00 – 18:00
_

members. 
ma – vr // 06:00 – 22:00
za – zo  // 08:00 – 18:00

B.3
Johan Huizingalaan 400
1066 JS Amsterdam
+31 20 723 84 23

bezoekers.
ma – vr // 08:30 – 17:00
_

members. 
ma – vr // 07:00 – 20:00
za – zo  // op verzoek